Op 12 september was Geert van Kesteren te gast.

Net als de eerdere Photo020 avonden, was ook deze avond met Geert van Kesteren een groot succes.

Met meer dan 70 bezoekers en 37 mensen aan het diner was het weer een bijzondere avond. Geert van Kesteren geïnterviewd door Tom Meerman, vertelde indringend over zijn ervaringen in het Midden-Oosten en wat zijn werk daar zo bijzonder maakt maakt en welke invloed dit heeft gehad op zijn persoonlijke ontwikkeling d.m.v. fotografie.

Later op de avond werd werk van bezoekers door vier deskundigen gereviewd. Feedback bestond uit inhoudelijke commentaar, intervisie, tips en adviezen. Elk review duurde ca 15 minuten en de fotografie werd bekeken onder professionele daglichtlampen, gesponsord door CameraNu.nl

De reviewers waren:

  • Bas Losekoot, portret- en documentaire fotograaf, de afgelopen zeven jaar werkte hij aan zijn ‘Urban Millennium Project’.
  • Anita Neve, galeriehoudster, portret- en studiofotograaf. In het werk dat ze selecteert voor haar galerie, zoekt ze naar creativiteit, kwaliteit en originaliteit, zowel op inhoudelijk vlak als qua uitvoering.
  • Katharina Pöhlmann, gespecialiseerd in audiovisuele media en vele jaren gewerkt als camera-operator en director of photography. In 2011 is ze afgestudeerd aan de Fotoacademie Amsterdam. Ze geeft les aan de AHK in visual arts.
  • Tom Meeman, veelzijdig fotograaf maar daarnaast ook schrijver van columns over fotografie in dagblad De Gelderlander en gastcurator bij 033Fotostad Amersfoort

Geert van Kesteren

Het werk van beeldmaker en fotojournalist Geert van Kesteren (1966) biedt originele perspectieven op enkele van ’s werelds meest complexe verhalen. Hij was oorlogscorrespondent voor o.a. Newsweek en Stern en zijn werk werd bekroond met verschillende prijzen. Eerder maakte hij de geroemde fotoboeken Why Mister, Why? (2004) en Baghdad Calling (2008), beide over de oorlog in Irak en nu collector’s items. Van 5 september tot 21 oktober te zien tijdens BredaPhoto Festival: Believers, een multimediale presentatie in de oude koepelgevangenis.